arrow_back

Elektromotor s výkonom 5300 koní a zrýchlením z 0 na 200 pod jednu sekundu.

Elektromotor s výkonom 5300 koní a zrýchlením z 0 na 200 pod jednu sekundu. unfold_moreSvet technológie

Austrálska spoločnosť HyperPower Technologies totiž prišla s elektromotorom, ktorý je d...

arrow_drop_downarrow_drop_downarrow_drop_downarrow_drop_downarrow_drop_down
closeSvet technológie

Austrálska spoločnosť HyperPower Technologies totiž prišla s elektromotorom, ktorý je dostatočne silný, aby sa dal použiť v takzvaných drag race vozidlách. Elektromotor s označením QFM-360-X má výkon 1000 kW (1341 konských síl). Na to, aby vozidlo zodpovedalo výkonu najsilnejších súčasných dragsterov, bolo však potrebné niečo viac. Konkrétne až štyri takéto motory, ktoré dokopy tvoria neuveriteľný výkon 4000 kW alebo 5364 koní. Pre niekoho je to až nepredstaviteľné, no spoločnosť odhaduje, že by to malo stačiť, aby sa rýchlosť 200 km/h pokorila za 0,8 sekundy. Aby toho nebolo málo, hranicu 530 km/h chcú dosiahnuť za 3,7 sekundy.

https://fontech.startitup.sk/viac-ako-5300-koni...

Aktualizované 12 Apr 21:01

Podobné články

Z pohodlia domov do múzea alebo akváriaunfold_moreSvet technológie

Ak neviete do zaujímavé by sa dalo sledovať doma počas karantény, tu je prehľad stránok...

arrow_drop_downarrow_drop_downarrow_drop_downarrow_drop_downarrow_drop_down
closeSvet technológie

Ak neviete do zaujímavé by sa dalo sledovať doma počas karantény, tu je prehľad stránok kde si môžete z pohodlia domov prezrieť Louvre, Národnú galériu v Londýne alebo Machu Picchu, prípadne si vypočuť Berlínsku filharmóniu.

https://hashtag.zoznam.sk/prstom-po-mape-z-poho...

Aktualizované 03 Apr 19:05
Hubblov teleskop zaznamenal jedinečný rozpad známej kométyunfold_moreSvet technológie

Hubblov teleskop najnovšie priniesol zábery rozpadu kométy C/2019 Y4, známej ako ATLAS....

arrow_drop_downarrow_drop_downarrow_drop_downarrow_drop_downarrow_drop_down
closeSvet technológie

Hubblov teleskop najnovšie priniesol zábery rozpadu kométy C/2019 Y4, známej ako ATLAS. Dokonca dokázal rozlíšiť až 55 jej úlomkov. Kométa bola prvýkrát objavená ešte v decembri roku 2019 robotickým astronomickým prieskumným systémom ATLAS (Asteroid Terrestrial impact Last Alert System), ktorý sa nachádza na Havaji. Od polovice marca ale začala kométa z ničoho nič zvyšovať svoj jas. To viedlo astronómov k predpokladu, že bude pozorovateľná aj voľným okom a môže sa stať jednou z najkrajších komét posledných dvoch desaťročí. Na kométu sa tak zamerali aj 2 tímy astronómov pomocou Hubblovho vesmírneho teleskopu, ktoré 20. a 23. apríla rozpad kométy potvrdili. Zároveň však priniesli zábery, ktoré ukázali odlomené fragmenty obalené chvostom prachu kométy.

https://fontech.startitup.sk/hubblov-teleskop-z...

Aktualizované 02 May 17:26
Tesla si patentovala nový typ batériíunfold_moreSvet technológie

Tesla má v súčasnosti problém so spustením výroby elektromobilov. Zamestnanci sa po kor...

arrow_drop_downarrow_drop_downarrow_drop_downarrow_drop_downarrow_drop_down
closeSvet technológie

Tesla má v súčasnosti problém so spustením výroby elektromobilov. Zamestnanci sa po koronakríze ešte stále z nejakého dôvodu nemôžu dostaviť do práce. Výskumné oddelenie Tesly však zrejme pracovalo najmä z domu, pretože v týchto dňoch si dala automobilka patentovať nové batériové články. esla svoj vynález porovnáva so súčasnými článkami, keďže tie totiž používajú dizajn, pri ktorom sú katóda, anóda a separátor zrolované dokopy a majú katódové a anódové pútka spájajúce elektródy s kolektorom.
Elektróny, ktoré sa uvoľňujú pri elektrochemickej reakcii, musia prejsť všetkými vrstvami článku, aby sa dostali až do katódového a anódového pútka a až odtiaľ do kolektora. Kým sa však týmto spôsobom dostanú von, musia prejsť pomerne dlhú vzdialenosť. Priamo úmerne s touto vzdialenosťou však narastá odpor, čo sa prejavuje najmä prehrievaním článkov. Navyše, spomínané pútka sú doplnkové komponenty, ktoré zvyšujú celkové náklady na výrobu.
Muskova firma sa rozhodla vyriešiť problém po svojom a vynašla novú technológiu, pomocou ktorej je možné vytvoriť článok bez súčasných obmedzení – z článku jednoducho tieto pútka odstránila. Elektróny sa ale nejakým spôsobom do kolektora potrebujú dostať, a tak Tesla pokryla zrolované vrstvy vodivým materiálom. Elektróny vďaka tomu nemusia prechádzať zbytočne dlhú vzdialenosť, pretože sa do kolektora môžu dostať z ktorejkoľvek vrstvy.

https://fontech.startitup.sk/tesla-si-patentova...

Aktualizované 12 May 12:42