arrow_back

NASA plánuje vybudovať základňu na Mesiaci

NASA plánuje vybudovať základňu na Mesiaciunfold_moreSvet technológie

NASA pracuje na vesmírnom programe Artemis, v ktorom chce dostať človeka na Mesiac. V t...

arrow_drop_downarrow_drop_downarrow_drop_downarrow_drop_downarrow_drop_down
closeSvet technológie

NASA pracuje na vesmírnom programe Artemis, v ktorom chce dostať človeka na Mesiac. V tomto prípade však nepôjde o jednorázovú návštevu ako tomu bolo pred desiatkami rokov, ale o zotrvanie človeka na tomto zemskom prirodzenom satelite, ktorý má slúžiť ako odrazový mostík pri misiách na Mars. NASA sa pri tomto programe bude sústrediť na 3 hlavné časti, ktoré majú pomôcť vytvoriť podmienky pre trvalú prítomnosť človeka a zabezpečiť možnosti pre detailný výskum povrchu. Následne chce agentúra podľa oficiálnych informácií získané skúsenosti zúžitkovať a využiť ich pri ceste na Červenú planétu.

https://fontech.startitup.sk/nasa-odhalila-plan...

Aktualizované 06 Apr 18:03

Podobné články

Hubblov teleskop zaznamenal jedinečný rozpad známej kométyunfold_moreSvet technológie

Hubblov teleskop najnovšie priniesol zábery rozpadu kométy C/2019 Y4, známej ako ATLAS....

arrow_drop_downarrow_drop_downarrow_drop_downarrow_drop_downarrow_drop_down
closeSvet technológie

Hubblov teleskop najnovšie priniesol zábery rozpadu kométy C/2019 Y4, známej ako ATLAS. Dokonca dokázal rozlíšiť až 55 jej úlomkov. Kométa bola prvýkrát objavená ešte v decembri roku 2019 robotickým astronomickým prieskumným systémom ATLAS (Asteroid Terrestrial impact Last Alert System), ktorý sa nachádza na Havaji. Od polovice marca ale začala kométa z ničoho nič zvyšovať svoj jas. To viedlo astronómov k predpokladu, že bude pozorovateľná aj voľným okom a môže sa stať jednou z najkrajších komét posledných dvoch desaťročí. Na kométu sa tak zamerali aj 2 tímy astronómov pomocou Hubblovho vesmírneho teleskopu, ktoré 20. a 23. apríla rozpad kométy potvrdili. Zároveň však priniesli zábery, ktoré ukázali odlomené fragmenty obalené chvostom prachu kométy.

https://fontech.startitup.sk/hubblov-teleskop-z...

Aktualizované 02 May 17:26
Legenda ICQ sa vracia na scénuunfold_moreSvet technológie

Predchodca všetkých komunikačných aplikácii, ktoré poznáme teraz ohlásil návrat. V dobe...

arrow_drop_downarrow_drop_downarrow_drop_downarrow_drop_downarrow_drop_down
closeSvet technológie

Predchodca všetkých komunikačných aplikácii, ktoré poznáme teraz ohlásil návrat. V dobe, kedy ICQ nemalo takmer žiadnu konkurenciu, bola aplikácia obľúbená medzi desiatkami miliónov ľudí po celom svete. Novinka má príznačný názov ICQ New a dostupná je pre počítače na platformách Windows, macOS a Linux. Nájdeš ju však aj na mobilných platformách Android a iOS. Ponúkne všetko, čo človek od takejto apky vyžaduje - nechýba synchronizácia medzi viacerými zariadeniami, skupinové konverzácie pre 25 účastníkov alebo funkcia „push-to-talk“, ktorá by mala fungovať na podobnom princípe ako vysielačky. Preposielanie obrázkov a videí

https://fontech.startitup.sk/legendarne-icq-hla...

Aktualizované 08 Apr 21:20
Epic Games predstavili Unreal Engine 5unfold_moreSvet technológieHerná zóna

Spoločnosť Epic Games počas včerajšej prezentácie odhalila piatu generáciu Unreal Engin...

arrow_drop_downarrow_drop_downarrow_drop_downarrow_drop_downarrow_drop_down
closeSvet technológieHerná zóna

Spoločnosť Epic Games počas včerajšej prezentácie odhalila piatu generáciu Unreal Engine a výsledok je jedným skutočne úchvatný. Hráči môžu tešiť na citeľne detailnejšiu i lepšie nasvietenú grafiku nielen na konzolách a herných počítačoch, ale tiež na mobilných zariadeniach. Unreal Engine 5 má priniesť fotorealistickú kvalitu vo vysokom rozlíšení a tvorcovia pokrok v oblasti jeho potenciálu hovoria o kvantovom skoku vpred. Nový engine za to vďačí predovšetkým dvom kľúčovým novinkám zvaným Nanite a Lumen.
Technológia Nanite predstavuje nástroj mikropolygónovej geometrie, vďaka ktorej budú môcť herní vývojári vytvárať objekty so stovkami miliónov či dokonca miliardami polygónov. V oblasti vizuálu má ísť podľa tvorcov o jeden z vrcholov súčasných možností, keďže objekty budú môcť byť navrhnuté tak detailne, ako ich len ľudské oko dokáže spracovať.
Druhou významnou technológiou, ktorá sa postará o prvotriedny generačný skok, je technológia Lumen. Tá má byť založená na podobnom princípe, akým je vytváraná grafika pri tvorbe hollywoodskych animákov a postará sa o vierohodnejšie spracovanie svetla a nasvietenie herného prostredia.

https://fontech.startitup.sk/dychberuca-grafika...

Aktualizované 21 May 08:27